dimarts, 22 de febrer del 2011

Evolució Om xinès

Aquest Om el vaig comprar al Lidl abans del Nadal de 2010 per 9,99 eur.
Com que havia llegit que els Ulmus Parvifolia eren una espècie molt resistent em sembla ideal per posar en practica tot allò que havia llegit a sobre dels trasplantaments, podes, adobs, etc.

D'entrada el que li vaig fer va ser treure'l de la "torreta" on era i el vaig posar en una de més gran afegint turba per permetre que les arrels s'expandissin. Res més fins al mes de febrer.

El 9 de febrer de 2011 el vaig alliberar de la terra argilosa i compacte que portava "de sèrie" i el vaig posar en el famós substracte d'en Kifubonsai.

Vaig tenir molta feina per desenredar el munt d'arrels petites i no tant petites.

El primer cop que poses fil-ferro tens la sensació d'estar escanyant l'arbre. No vaig voler apretar gaire i crec que el vaig deixar massa fluix.



 Actualitzo l'evolució de l'om.
En el mes de març de 2012 l'he transplantat per observar l'estat de les arrels. I m'he trobat amb tot això:
 Observeu en la següent fotografia la melena d'arrels que ha fet en un any. És un arbre molt vigorós.

 Li vaig fer una bona tallada d'arrels.

  I després de bastanta dificultat en lligar-lo va quedar així.

No m'acabava d'agradar amb el tronc tant tort. Una essa amb un angle de gairebé 90 graus no queda gaire natural. Per tant m'he atrevit a tallar la soca bastant avall. Així ha quedat.



Tornar al bloc principal


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada